Titkárság, titkárságvezető
A TERÜLETI SZERVEZET ÜGYVITELI SZERVE (TITKÁRSÁG), A TITKÁRSÁGVEZETŐ
A területi képviseleti, illetőleg ügyintéző kamarai szervek, vagy azok valamely tisztségviselőjének kizárólagos hatáskörébe nem tartozó területi kamarai feladatok irányítására, illetve összehangolására területi ügyviteli feladatokat ellátó szerv (a továbbiakban: titkárság) működik.
A titkárság vezetését a területi elnökséggel munkaviszonyban álló titkárságvezető látja el. A titkárságvezető felett a munkaviszony létesítésével és megszüntetésével kapcsolatos jogokat a területi szervezet elnöksége, az egyéb munkáltatói jogokat a területi szervezet elnöke gyakorolja.
A titkárságvezető feladatai:
- a) gyakorolja a területi szervezetnek az irányítása alá tartozó – az Alapszabály, illetve az ügyrend szerint létrehozott – titkárságánál foglalkoztatott munkavállalók felett a munkáltatói jogokat,
- b) szervezi, irányítja a területi szervezet gazdálkodásával, ügyvitelével és szolgáltatásaival kapcsolatos feladatok ellátását, az országos szervek, valamint a területi szervezet képviseleti és ügyintéző szervei határozatainak végrehajtását,
- c) gondoskodik a területi szervezet éves költségvetésének, illetve az előző évi költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolónak az előkészítéséről,
- d) feladatkörében eljár a területi szervezet nevében,
- e) ellátja a területi szervezet ügyrendjében, valamint a területi szervezet elnöksége által meghatározott feladatokat.