Rugalmasabb gyógyszertári marketing-szabályozást kezdeményeznek

Javaslatot tett közzé honlapján a gyógyszertári marketingszabályozás megváltoztatására a Hálózati Gyógyszertárak Szövetsége)

 „A HGYSZ véleménye szerint a gyógyszertárak marketingtevékenységére vonatkozó jelenlegi szabályok maradéktalan betartása hátrányos következményekkel jár mind a lakosság, mind pedig a gyógyszertárak számára: a fogyasztók nem juthatnak hozzá olyan kedvezményekhez, amelyek más üzletekben elérhetők, emiatt a gyógyszertárak forgalmat veszítenek, és ez a működési feltételeiket rontja. Ezért a lakosság és a gyógyszertárak érdekeit is figyelembe véve, a jelenleginél rugalmasabb és megengedőbb szabályozás bevezetését javasoljuk – írják a bevezetőben  –, amely összeegyeztethető  a gyógyszertárban végzett egészségügyi tevékenységekkel,  nem sérti a betegek érdekeit, megfelel a hivatásrendi etika szabályainak, valamint felszámolja az azonos piaci szegmensben működő, egymással versengő felek közötti egyenlőtlenségeket.”

Javasolják, hogy az egészségügyi kormányzat vizsgálja felül a gyógyszertári marketing szabályozására vonatkozó rendelkezéseket, s kezdeményezik, hogy induljon szakmai egyeztetés a kormányzat és a szakmai szervezetek között a jelenlegi helyzet megoldására. Ehhez hatpontos javaslatot tettek közzé a hgysz.hu-n.

(forrás: hgysz.hu)

A cikkhez csak regisztrált felhasználóink fűzhetnek hozzászólást. Jelentkezzen be, vagy regisztráljon.